www.relaxuj.cz
>

Vůně – vizitka naší osobnosti II

Vůně – vizitka naší osobnosti II
, , článek
Jemné pohrávání si s vůněmi bylo již odedávna součástí milostných hrátek mezi ženami a muži. Zajímá vás, jak vůně působí na psychiku člověka? Ponořte se do světa vůní, kde vše je dovoleno a s vůní květin přichází i prosluněné léto.
K oblíbeným
reklama

Historie vůně


Historii vůně můžeme sledovat až od starověku, kdy je spojována s kulturou, láskou a milováním. Zde také nalezneme kořeny současného pojmu parfém – pochází z latinského „per fumum“, což vyjadřuje komunikaci s božstvy prostřednictvím kouře – spalováním vonných bylin při náboženských obřadech. Již tehdy se vůně stala nezbytnou součástí milostných her.

Už staří Egypťané kladli obrovský důraz na tělo a jeho vzhled. Probíhala zde výroba mastí, olejů, vonných látek a dalších přípravků na zkrášlování lidského těla.


Lidé a vůně v současné době


Pro ženu, která vytváří s vůní již po staletí nerozlučnou jednotku, je parfém součástí celkové garderóby, vzhledu a stylu. Je jejím „duchem“, který ji dělá půvabnou a ženskou. Také muži používají parfémy s takovou samozřejmostí jako vodu po holení – jsou součástí jejich image jak v pracovním, tak i v soukromém životě.


Vůně a duch doby


1900 – s nástupem secese vyzdvihující především přírodní rostlinné motivy se staly oblíbenými jemné květinové vůně
1910 – s emancipací žen se emancipuje i parfém, oblíbené jsou vůně chypre
1920 – charleston a krátké vlasy přinášejí fantazie vůní aldehydových
1930 – oblíbené jsou orientální vůně
1940 – upřednostňují se zelené tóny
1950 – s rock´n´rollem a džínami nastupují opět vůně chypre
1960 – vyvíjejí se nové květinové aldehydové vůně
1970 – souběžná existence mnoha vonných rodin
1980 – agresivní sexy vůně související s prosazováním žen v zaměstnání
1990 – lehké citrusové a unisex vůně
2000 – inspirace přírodou, čisté, přírodní, ovocné vůně


Vůně a sexualita


Lidské společenství vyhledávalo, jak již bylo řečeno, příjemné vůně pro svou potěchu odnepaměti, současní parfuméři však umění výroby svádivých vůní přivedli k dokonalosti. Běžně se například využívají příměsi živočišných pachů (pižmo), o nichž se traduje, že zvýší sexuální přitažlivost jedinců. Vědci totiž uveřejnili objev opravdu existujícího šestého smyslu, maličkého orgánu v nosní dutině, který reaguje právě na feromony.


Vliv vůně na psychologii společnosti


Člověk, který o sebe dbá, působí sympaticky. Má radost ze života, hledá kontakty s ostatními, je fyzicky atraktivní. Fyzická atraktivita se v širším smyslu rovná atraktivitě sociální. Úspěch na tomto poli se projevuje aktivitou, energií, radostí ze života, zvyšuje sebevědomí jedince a jeho důvěru v sebe sama. Po použití vhodného a kvalitního parfému se může projevit sympatie člověka k člověku ještě dříve, než vůbec dojde na další prostředek komunikace.


Vliv vůně na naše podvědomí


Využívání vůní pro nejrůznější účely se dnes stává předmětem zájmu mnohých společností. Každá vůně totiž účinkuje na člověka jiným způsobem – některá tlumí a uspává, jiná vede k aktivitě.

Existují vůně, které dokáží ovlivňovat lidskou náladu, proto některé velké firmy dodávají do klimatizačních systémů vonné látky, které pozitivně ovlivňují náladu a výkon zaměstnanců. Dopoledne vůni citronu na povzbuzení nálady, v době oběda vůni růží na uvolnění a po poledni vůně dřeva k další podpoře výkonnosti.

Jaký je vlastně skutečný vliv vůní a zápachů na lidské vnímání a chování? Vůně dokáží mnoho. Mohou zbavit člověka pocitu strachu, psychicky ho podpořit, mohou zabránit depresím nebo je naopak vyvolat. Vůně mají velký vliv především na podvědomí člověka.


Parfémy a muži


Pracovní, společenské a také soukromé postavení dává muži plné právo nalézt svůj cíl, svůj životní postoj a zapojení do života. Argumenty, že se muži obejdou bez péče, že správný chlap prostě nevoní, že vrásky jsou mužné, jsou již dávno překonány. Muži dnes přijímají kosmetiku více než kladně a již ji nepokládají pouze za doménu žen.
Nejnovější články
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala
Unlock! Zahrajte si karetní únikovku i doma na stole Unlock! Zahrajte si karetní únikovku i doma na stole
Máte rádi únikovky a všechny ve vašem okolí jste už rozlouskli? Pak pro vás Space Cowboys mají únikovky v podobě deskové karetní hry Unlock! Dnešní recenze se podívá na to, zda se i na běžném stole dají hrát hry tohoto typu.
27.6.2019, recenze, Milan Šurkala1 komentář
Vztahová koučka: Koňský koule si platíš sama! Vztahová koučka: Koňský koule si platíš sama!
Voňavý parfém – 1200 Kč, řasenka vytvářející neodolatelné řasy – 250 Kč, neslíbatelná rtěnka – 190 Kč, halenka vybraná s maximální péčí 600 Kč, jízdenka na mhd 32 Kč. Zkušenosti z nepovedeného rande? - K nezaplacení. Na všechno ostatní je tady MasterCard.
23.5.2019, článek, Pavlína Uhrinová
Cestování po Šanghaji: Yu Garden, Jing'an a maglev Cestování po Šanghaji: Yu Garden, Jing'an a maglev
Je tu poslední den v Šanghaji. V ten jsme navštívili starobylou Yuyuan Garden s velkým tržištěm, Jing'an Temple a znovu jsme se byli posilnit českým jídlem. A co by to byla za návštěva Šanghaje, kdybychom na letiště nejeli maglevem? 430 km/h! 
15.5.2019, článek, Milan Šurkala
10 důvodů, proč si pořídit nafukovací vířivku 10 důvodů, proč si pořídit nafukovací vířivku
Milujete relaxaci v prohřáté vodní lázni mezi bublinkami? Líbila by se vám možnost užívat si tuto slast pravidelně v pohodlí domova? Nafukovací vířivka je pro vás to pravé. Tady je 10 důvodů proč.
10.5.2019, inzerce, PR článek