www.relaxuj.cz
>

Štíhlí bez chemie

Štíhlí bez chemie
, , článek
Ze všech stran na nás shlížejí pohublé bledé dívky. Média jsou přehlceny tipy a triky na hubnutí. Farmaceutické firmy se mohou přetrhnout, aby nám doporučily ten svůj zaručený lék proti tloušťce. I oděvní průmysl se proti nám spikl. Pokud nemáte postavu ve třiceti letech jako vaše dvanáctiletá dcera, máte smůlu.
K oblíbeným
reklama
Ženy se tedy trápí dietami a sklouzávají ke dvěma extrémům, buď k obezitě, anebo k pravému opaku - anorexii a bulímii. Existuje vůbec něco, co by nám k ideální postavě vskutku dopomohlo, avšak zároveň nám to neublížilo?


C.L.A.


Pokud toužíte po vskutku zdravé svalnaté beztuké postavě se zdravým jádrem, měli byste se porozhlédnout po konjugované kyselině linolové neboli C.L.A. Konjugovaná kyselina linolová je přírodní omega 6 nenasycenou kyselina běžně se vyskytující převážně v sýrech, mléce, mase (hovězí, jehněčí a nejvíce v klokaním) a rostlinných olejích. Ač se na první pohled nezdá, o existenci kyseliny linolové věděli vědci již v třicátých letech minulého století, avšak izolovat se jim ji podařilo teprve až v roce 1987.

Za hlubší poznatky o této látce mohou jihopolští vědci z Vratislavi, kteří se chtěli dopídit pravdy, proč se horalové dožívají vyššího věku. A náhodně zjistili, že kouzlo spočívá v tuku ovčího mléka, které obsahuje velké množství C.L.A. Po letech výzkumu se však nakonec zjistilo, že největší obsah kyseliny nemá ovčí maso, ale maso klokaní, a to dokonce pětkrát více.


A kde se bere?


Kyselina linolová se tvoří v žaludcích přežvýkavců, pravděpodobně díky působení některých mikroorganismů, což je také předmětem momentálního výzkumu vědců, jež mají v záměru své poznatky zhodnotit i na jiné maso, a tím ozdravit veškerou naši stravu.


Nejen štíhlí po jejím užití


Momentálně je nejznámější účinek C.L.A. hubnoucí. Patří nyní mezi nejkvalitnější prostředky na hubnutí, málokdo však již ví, že kromě toho má i jiné blahodárné a vědecky podložené účinky, jako že zrychluje metabolismus v průběhu dne, ale i v noci, zvyšuje jeho energetický výdej, snižuje růst tukové tkáně, mírní pocity hladu, tlumí potřebu získávání nadměrného množství energie (jedení), zamezuje odbourávání svalové tkáně (katabolismus) v důsledku sníženého příjmu energie (jídla). Kromě toho dále potlačuje záněty (artrózy a tenisové lokty), posiluje imunitu a potlačuje potravinovou alergii.


O co je kyselina linolová zajímavější?


O účinek na tukovou buňku, kdy hubnutí působí i na tvorbu svalu a efekt má i bez doplňkové fyzické aktivity. Samozřejmě, že pohyb celkový účinek umocňuje. C.L.A. zlepšuje činnost inzulínu a je dobrou prevencí před vznikem cukrovky. Sportovci ji mají rádi pro její moc zvětšovat svaly a nabývání síly. C.L.A. je doporučována i jako prevence kardiovaskulárních onemocnění, aterosklerózy, protože snižuje hladinu cholesterolu a triglyceridu v krvi. Dokonce likviduje i celulitidu.


A jak funguje?


Podle předního odborníka na výživu profesora Michaela W. Parizy kyselina linolová působí jako bariéra, která brání tuku vstoupit do tukové buňky, a tím preventivně působí proti přibírání. Tuk potom putuje místo do tukové buňky do buňky svalové, kde se rychleji změní v energii. Podle prozatímních testů je potvrzeno, že působí i jako ochrana proti jo-jo efektu.


Kolik kroků ke štíhlosti?


Nutno poznamenat, že nic pořádného není hned, a tak je tomu i zde. C.L.A se doporučuje užívat alespoň tři měsíce v denních dávkách tří až šesti miligramů rozdělených do dvou dávek na ráno a večer. To, jestli je budete užívat lačni, s jídlem, anebo po jídle, není až tak důležité.
Ke konjugované kyselině linolové se doporučuje pro zvýšení efektu užívat i další látky nezbytně potřebné pro normální funkci lidského organismu, a to: koenzym Q10, hořčík, selen a zinek a vitamín E.

Titulní foto: Stuart Miles
reklama
Nejnovější články
Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru? Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru?
Podle psychologů může být samota nebezpečná, ale to nám asi dochází všem. Člověk je vztahová bytost. Pandemie může naše vztahy ale paradoxně dokonce posílit a pomoci nám najít životního partnera.
13.4.2021, článek, Pavlína Uhrinová6 komentářů
Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku
I mnoho dobrého škodí. To je všeobecně dobře známá věc a znovu ji potvrdila i studie od Digital Health Generation. Ta zjistila, že zejména mladiství jsou náchylní na obsedantní chování v důsledku používání fitness trackerů.
29.9.2020, článek, Milan Šurkala3 komentáře
Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci
S vyšším věkem přichází i různé neduhy a člověk by se měl snažit proti nim bojovat. Jedním z problémů je zhoršující se výkon paměti a v horším případě i Alzheimerova nemoc. Dá se proti ní ale bojovat aerobním cvičením.
8.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně
Po přesednutí v Dubaji konečně míříme na australský kontinent. Abychom to neměli tak jednoduché, čeká nás hraniční kontrola. Na zádrhely v ní se podíváme v dnešním díle, kdy si povíme i o prvních australských kilometrech na silnici.
1.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala