www.relaxuj.cz
>

Pilates - cvičební metoda, která Vás neunaví, zato osvěží!

Pilates - cvičební metoda, která Vás neunaví, zato osvěží!
, , článek
Máte sedavé zaměstnání? Potřebujete relaxovat? Pilates účinně pomáhá kompenzovat negativa častého sezení při práci a pomůže Vám vyrovnat se s každodenním stresem!
K oblíbeným
reklama

Chcete dobře vypadat?


Když budete cvičit pilates, můžete se těšit na dlouhé, štíhlé svaly, zejména štíhlý pas a ploché břicho. „Jedná se o metodu, kde se snoubí protahování s posilováním“, říká cvičitelka Pilates, Jana Hlaďová, „U pilates nedochází k jednostrannému nárůstu svalové hmoty, ale naopak tato ideální kombinace vede k získání štíhlé postavy.“ Jelikož cvičení je velmi intenzivní, vypracujete si pevné a pružné tělo. Tipem na zhubnutí je kombinace pilates a aerobní aktivity, jako je například jízda na kole nebo běh. Pilates je cvičební metoda, která zažívá velký boom v Americe, nicméně se s ní můžeme setkat i v našich fitness centrech a cvičebních zařízeních.


Základ metody Pilates


Pilates vás, na rozdíl od aerobních aktivit, neunaví a nevyčerpá tak poslední zbytek vaší energie. Naopak - energii dodá a po cvičení se cítíte příjemně osvěženi a relaxováni. Pro pilates je specifické, že se zaměřuje na posílení jádra našeho těla, tak zvaný „Gürtel“ neboli „Power house”. Cílem cviků je tedy posílit zádové, břišní a hýžďové svalstvo. Jsou to svaly, které tvoří střed těla a vytváří základ správného držení pohybového aparátu.


Dýcháním k relaxaci


Dalším určujícím prvkem je dýchání. Při každém pohybu je důležité koncentrované dýchání a soustředěnost na daný pohyb. Je důležité provádět cviky plynule a kontinuálně, protože tak prohlubujete pocit relaxace a stav uvolnění.


Kvalita či kvantita?


Při cvičení je důležitější kvalita prováděných cviků, nikoliv jejich množství. A tak i zde se potvrzuje, že méně, znamená více. Pomalu a pečlivě prováděné cviky cíleně posilují klíčové svalstvo těla.


Pro koho je tato metoda vhodná?


Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie, není vyhrazeno pro méně či více aktivní jedince. „Cvičit pilates se může v každém věku," dodává Hlaďová. Nevyžaduje totiž extrémně velké nároky na fyzickou zdatnost a čas.



Tato metoda se doporučuje jako pokračování rehabilitační léčby a také slouží jako skvělá prevence při sedavém zaměstnání a při vadném držení těla, které je v dnešní době tak rozšířené.


Kdo tuto metodu vytvořil?


Joseph Hubertus Pilates (1880 - 1967), který se narodil v Německu, již od dětství trpěl zdravotními problémy, avšak navzdory tomu se začal se zabývat zdravým životním stylem a pohybovými aktivitami. Studoval východní i západní formy cvičení a životosprávu, a tak postupně rozvinul cvičební metodu, v níž propojil východní cvičební systémy, jako je jóga, tai-chi, chi-kung, ale i filosofii západu a klasické rehabilitační cvičení. Proto se o Pilatově metodě hovoří v tom smyslu, že využívá spolupráci mysli a těla. Po emigraci do Ameriky, v roce 1926, založil v New Yorku se svou ženou vlastní pohybové studio, kde mohl již tak započatou metodu rozvinout a získat širší okruh zájemců. K jeho příznivcům patří známé osobnosti ze světa tanečního, sportovního, pěveckého, filmového i divadelního - například Sharon Stone, Patrick Swayze, Julia Roberts nebo Madonna.


Jak začít?


Optimální je cvičit dvakrát týdně. Podmínkou ovšem je cviky provádět v celém rozsahu a technicky správně. Minimálně na prvních pár lekcí je vhodné si zajít na hodinu pilates do fitness centra, kde se naučíte základní cviky.


Jak samotné cvičení vypadá?


Cvičení je prováděno z velké části na podložce a využívá hmotnosti vlastního těla. Při vyšší pokročilosti cvičenců a pro zpestření lekcí se používá jednoduchých pomůcek - Magic Circle (kruh), Fitball (velký gymnastický míč) nebo Flex-Band (pružné gumy).



Pilates tedy přispívá k větší ohebnosti a pružnosti svalů, zlepšuje držení těla, odstraňuje svalové disbalance, zvyšuje svalovou sílu a svalovou vytrvalost, zpevňuje a zároveň protahuje tělo, redukuje chronickou únavu, zlepšuje flexibilitu, rovnováhu a koordinaci pohybů.

Takže - pokud máte sedavé zaměstnání, nebo vás snad bolí záda, nemáte chuť si jít zacvičit?
reklama
Nejnovější články
Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku
I mnoho dobrého škodí. To je všeobecně dobře známá věc a znovu ji potvrdila i studie od Digital Health Generation. Ta zjistila, že zejména mladiství jsou náchylní na obsedantní chování v důsledku používání fitness trackerů.
Včera, článek, Milan Šurkala
Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci
S vyšším věkem přichází i různé neduhy a člověk by se měl snažit proti nim bojovat. Jedním z problémů je zhoršující se výkon paměti a v horším případě i Alzheimerova nemoc. Dá se proti ní ale bojovat aerobním cvičením.
8.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně
Po přesednutí v Dubaji konečně míříme na australský kontinent. Abychom to neměli tak jednoduché, čeká nás hraniční kontrola. Na zádrhely v ní se podíváme v dnešním díle, kdy si povíme i o prvních australských kilometrech na silnici.
1.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala
Unlock! Zahrajte si karetní únikovku i doma na stole Unlock! Zahrajte si karetní únikovku i doma na stole
Máte rádi únikovky a všechny ve vašem okolí jste už rozlouskli? Pak pro vás Space Cowboys mají únikovky v podobě deskové karetní hry Unlock! Dnešní recenze se podívá na to, zda se i na běžném stole dají hrát hry tohoto typu.
27.6.2019, recenze, Milan Šurkala1 komentář