www.relaxuj.cz
>

Péče o pleť v zimě II

Péče o pleť v zimě II
, , článek
Dnes navazujeme na předchozí článek o péči o pokožku obličeje. Tentokrát se zaměříme se na naše ruce, naučíme se využívat blahodárnou sílu rostlinných olejů a nechybí ani typy na zdravou a prozářenou pleť.
K oblíbeným
reklama

Ruce jsou naší vizitkou


Nesmíme zapomenout i na fakt, že naší vizitkou jsou i ruce. Ty patří k nejvíce namáhaným částem našeho těla. Aby pokožka rukou vypadala co nejšlechetněji, potřebuje pravidelnou péči. Je totiž velmi křehká a nemá žádnou podkožní tukovou tkáň. Může být velmi suchá, zhrublá až rozpraskaná. Možná si ani neuvědomujeme, jak jí ubližujeme nejrůznějšími saponáty a chemikáliemi při úklidech. Ani povětrnostní vlivy jí vůbec neprospívají. Pro zdraví pokožky rukou je nutná pravidelná a kvalitní péče.

Během dne je musíme ošetřovat kvalitní kosmetikou (nejlépe přírodní). Já nedám dopustit na mandlový olej, masíruji si s ním ruce několikrát denně a mám je nádherně hebké. Pokud máte pokožku rukou extrémně vysušenou, je dobré si udělat noční zábal. Připravíme si ho následujícím způsobem: dvě lžíce kvalitního rostlinného oleje (můžeme použít i bambucké či avokádové máslo) si pečlivě vetřeme do pokožky rukou, potom si je překryjeme mikrotenovými rukavicemi a na ně ještě nasadíme bavlněné. Takto necháme působit celou noc. Díky teplu a neprodyšnosti fólie se všechen přípravek dostane do kůže a způsobí silnou hlubokou hydrataci. Tento způsob můžeme aplikovat i na chodidla.

Může nám pomoci i olejová lázeň, kterou bychom si měli připravit tak dvakrát týdně.


Olejová koupel


Kvalitní panenský olivový olej nahřejeme asi na čtyřicet stupňů Celsia, vlijeme do předem připravené široké nádoby a ponoříme do něho na patnáct minut ruce. Po vyjmutí rukou můžeme ještě zregenerovat i chodidla. Je to opravdu úžasná procedúra.


Olejová koupel II


Potřebujeme: dvě polévkové lžíce sladké smetany, dvě polévkové lžíce mandlového oleje, dále můžeme, ale nemusíme, přikápnout dvě kapky stoprocentně přírodního éterického oleje z levandule.

Postup: Všechny přísady promísíme a nalijeme pro celkovou regenerační koupel do vany a relaxujeme zhruba patnáct minut. Po této koupeli se vždycky cítím jako znovuzrozená.

Éterické oleje používáme vždy ve stoprocentní kvalitě, která musí být uvedena na lahvičce (je-li tam uvedeno například devadesáti procentní, nikdy nekupujeme, protože zbylých deset procent je syntetických, tedy dráždivých). Éterické oleje nikdy nedáváme přímo do vody ke koupání či na kůži (kromě levandulového a tea tree), nejsou totiž rozpustné ve vodě, plavou na povrchu a mohly by způsobit podráždění očí, úst, genitálií. Proto je musíme smísit s některým emulgátorem - olej, smetana, mléko, sůl, med. Dávkování pro masáž či koupel je následující: na dvě lžíce emulgátoru dáváme tři až pět kapek příslušného éterického oleje.

Pro namáhanou pokožku rukou i chodidel se hodí silice z levandule, mrkvových semen, ylang-ylangu, citronu, benzoe, meduňky.

Pro normální pleť se hodí éterický olej z levandule, ylang-ylangu, mandarinky.

Pro suchou pleť jsou vhodné silice z levandule, ylang-ylangu, mrkvových semínek.

Mastné pokožce prospívá jalovec, santal, mateřídouška, citron, tea-tree oil.

Smíšené pleti levandule, jalovec, hřebíček.


Zvýšenou pozornost bychom měli dát rtům a bez pomády v zimním období raději nevycházet.


Nezapomeňte na vitamíny


V tomto náročném období je také nutné dbát na přísun cenných látek, hlavně vitaminů a minerálů. Z vitaminů se jedná především o A, E, C, vitamíny skupiny B. Vitamin A je velký bojovník proti volným radikálům, dále zpomaluje stárnutí pokožky. Vitamin E je nejdůležitějším antioxidantem v organismu, podporuje hojení kožních neduhů, regeneruje pokožky, redukuje vrásky a pomáhá pleti zvládnout drsné zimní podmínky. Vitamin C řadíme mezi všestranný a mocný antioxidant. Je nenahraditelný pro správnou funkci všech buněk lidského organismu. Podílí se na neutralizaci škodlivých radikálů v buňce, orgánech a tkáních. Vitaminy skupiny B udržují pokožku pružnou, jasnou, chrání ji před poškozením a kožními chorobami.

Z minerálních látek bychom měli stále doplňovat vápník, hořčík, zinek, železo, jód. Všechny tyto cenné látky obsahuje rakytník řešetlákový, k dostání je ve formě šťávy, čaje či sirupu. Doporučené dávkování je jedna čajová lžička šťávy co druhý den. Zinek a železo nám zase dodá například dýňový olej, který bychom měli užívat třikrát týdně jednu čajovou lžičku. Nesmím ještě připomenout zásadu, že mezi konzumací rakytníku a dýňových semínek by měla být dvanáctihodinová pauza, poněvadž železo ničí vitamin E, a to by byla velká škoda.


Pitný režim nade vše


Není snad nic tak důležitého, jako dostatečný pitný režim. Tekutiny nám pomáhají vyloučit z organismu toxické látky. Protože se nám jinak v kůži usazují jedovaté látky a zplodiny látkové výměny (ruku na srdce, jde to na ní vidět!) Lidský organismus potřebuje přijmout denně dva a půl až tři litry tekutin, aby je mohl úspěšně vylučovat. Já osobně preferuji čistou neperlivou vodu, kvalitní zeleninové a ovocné šťávy, rostlinná mléka (rýžové, sójové, ovesné) bylinkové čaje, kvalitní zelený čaj či rooibos. Tyto tekutiny podporují odvádění toxických látek přes ledviny, což velmi uleví kůži.


Tipy, jak si udržet prozářenou pleť


  • přijímejte dostatek vitamínů a minerálů v potravě
  • dodržujte pravidelný pitný režim
  • omezte konzumaci mléčných výrobků, cukru a tučného masa
  • velmi důležitý je i kvalitní spánek
  • pokud možno žádný nikotin ani alkohol
  • krásné pleti napomůže kvalitní přírodní kosmetika
  • je vhodný dostatek čerstvého vzduchu a pohybu
  • naučte se zvládat stres a napětí

Na pokožce je ihned vidět, jak se fyzicky i duševně cítíme. Ona dokáže reagovat neuvěřitelně citlivě na všechny vlivy, proto bychom si ji měli neustále chránit a hýčkat.

Titulní foto: Andres Rodriguez
reklama
Nejnovější články
Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru? Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru?
Podle psychologů může být samota nebezpečná, ale to nám asi dochází všem. Člověk je vztahová bytost. Pandemie může naše vztahy ale paradoxně dokonce posílit a pomoci nám najít životního partnera.
13.4.2021, článek, Pavlína Uhrinová
Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku
I mnoho dobrého škodí. To je všeobecně dobře známá věc a znovu ji potvrdila i studie od Digital Health Generation. Ta zjistila, že zejména mladiství jsou náchylní na obsedantní chování v důsledku používání fitness trackerů.
29.9.2020, článek, Milan Šurkala3 komentáře
Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci
S vyšším věkem přichází i různé neduhy a člověk by se měl snažit proti nim bojovat. Jedním z problémů je zhoršující se výkon paměti a v horším případě i Alzheimerova nemoc. Dá se proti ní ale bojovat aerobním cvičením.
8.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně
Po přesednutí v Dubaji konečně míříme na australský kontinent. Abychom to neměli tak jednoduché, čeká nás hraniční kontrola. Na zádrhely v ní se podíváme v dnešním díle, kdy si povíme i o prvních australských kilometrech na silnici.
1.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala