www.relaxuj.cz
>

Očistěte svůj organismus

Očistěte svůj organismus
, , článek
Staří jogínové již od nepaměti používali techniku dokonalé očisty celého těla, s názvem šankprakšalána. Tato procedura je složena z pití slané vody a jednoduchých pohybů, které vám zaručí silný a rychlý vyprazdňující efekt. Tak se velmi efektně organismus zbaví nahromaděných škodlivin, a vy se budete cítit naprosto jedinečně.
K oblíbeným
reklama

Čeho očistou dosáhneme?


Zlepší se vám stav pleti, projasní se vám mysl, zbavíte se veškerého napětí, posílíte jaterní činnost a upravíte zažívání. Mimo to se budete cítit velmi lehce a svěže. Očista trávicího traktu je i výborným startem při nejrůznějších očistných kúrách či redukčních dietách.


Začínáme…


Šankprakšálánu je nejlepší si naplánovat například o víkendu, kdy nemáte shon a nemusíte opouštět dům či přijímat návštěvy. Dva dny před touto detoxikací je dobré konzumovat pouze lehká, nejlépe zeleninová či obilninová jídla. Celá procedúra netrvá déle než dvě a půl hodiny. Začneme ji tím, že si připravíme dva a půl litru teplé vody (kolem 40 stupňů Celsia) a dvě a půl lžíce mořské soli, nejlépe v bio kvalitě. Vše smícháme a můžeme začít s očistou!

Vypijeme dvě sklenice slané vody a zacvičíme si postupně níže uvedené cviky. Potom zase vypijeme další dvě sklenice a cviky zopakujeme, takto pokračujeme do konečné spotřeby přichystané slané vody. Mezitím již postupně navštěvujeme toaletu až do doby, kdy z nás nezačne vycházet voda tak čistá, jakou jsme průběžně vypili. Asi dvě hodiny po této očistě je dobré sníst dvě a tři lžíce lněného semene (obalí střeva ochrannou sliznatou vrstvou), které zapijeme třemi dcl čisté neperlivé vody a následně můžeme sníst například zeleninový vývar či vařenou rýži, pohanku nebo celozrnné těstoviny. Já v tento den vždy držím celkový půst, piji pouze čistou neperlivou vodu.

Setkala jsem se i s lidmi, na které první aplikace této kúry nějak nezabrala. Doporučila jsem jim tedy tento postup zopakovat následující den, kdy již žádný nezůstal bez odezvy.


Cviky


  • Postavíme se vzpřímeně, mírně rozkročíme nohy, propleteme si prsty obou rukou, dlaně otočíme směrem vzhůru a vzpažíme. Potom se mírně ukloníme doprava a následně doleva. Na každou stranu čtyřikrát. Takto provedenými pohyby otevřeme vrátník žaludku a voda se dostane i do dvanácterníku.
  • Opět stojíme vzpřímeně, nohy máme rozkročené asi na čtyřicet centimetrů, levou ruku horizontálně natáhneme tak, aby se ukazováček a palec dotýkaly pravé klíční kosti. Následně otočíme trup a nataženou ruku dáme co nejdál, kam nás to pustí, očima sledujeme konečky prstů. Plynulým pohybem se vracíme a ihned se přesuneme na druhou stranu. Provádíme zase čtyřikrát na každou stranu. Musíme si dát pozor, abychom jsme se neprohýbali v křížích. Tento cvik nám nažene vodu až do tenkého střeva.
  • Lehneme si na břicho a ruce si položíme strčené vedle těla, dlaně směřují k obličeji a opřeme se o ně. Chodidla máme od sebe na šířku asi patnácti centimetrů, špičkami se zaklesneme do podložky. Následně pomalu zvedáme trup (jako při pozici kobra), tudíž se dotýkáme podlahy pouze dlaněmi, koleny a špičkami prstů na nohou. Ramena tlačíme směrem dozadu. Zůstaneme v této pozici a otáčíme postupně hlavu a trup na levou a následně pravou stranu, až spatříme opačnou patu. Nezastavujeme se, pohyby plynule navazují jeden na druhý, provádíme opět čtyřikrát na každou stranu.
  • Poslední cvik z této série provádíme následujícím způsobem. Pomalu se přesuneme do podřepu, nohy si položíme od sebe asi na šíři třiceti centimetrů, paty jsou u vnější strany stehen, nesmí být pod hýžděmi. Ruce si položíme na kolena, dále otočíme trupem a pravé koleno přitiskneme na podložku před levé chodidlo. Dlaně střídavě levé stehno tlačí k pravému boku a pravé stehno k levému boku tak silně, abychom vždy zatlačili půlku břicha a tlusté střevo. Opakujeme opět čtyřikrát na každou stranu. Tento cvik pomůže vodě, aby se dostala do tenkého střeva.

Tyto cviky jsou naprosto nenáročné, jsou tedy vhodné i pro méně zdatné jedince a seniory.

Tato procedura by se měla provádět alespoň dvakrát do roka, na jaře a podzim. Já osobně ji provádím každý měsíc při úplňku a musím přiznat, že se cítím skvěle. Nemám problémy s nadváhou, špatným zažíváním, kožními neduhy, dokonce se mi výrazně zlepšily projevy alergie a astmatu.

Titulní foto: www.dreamstime.com
reklama
Nejnovější články
Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru? Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru?
Podle psychologů může být samota nebezpečná, ale to nám asi dochází všem. Člověk je vztahová bytost. Pandemie může naše vztahy ale paradoxně dokonce posílit a pomoci nám najít životního partnera.
13.4.2021, článek, Pavlína Uhrinová2 komentáře
Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku
I mnoho dobrého škodí. To je všeobecně dobře známá věc a znovu ji potvrdila i studie od Digital Health Generation. Ta zjistila, že zejména mladiství jsou náchylní na obsedantní chování v důsledku používání fitness trackerů.
29.9.2020, článek, Milan Šurkala3 komentáře
Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci
S vyšším věkem přichází i různé neduhy a člověk by se měl snažit proti nim bojovat. Jedním z problémů je zhoršující se výkon paměti a v horším případě i Alzheimerova nemoc. Dá se proti ní ale bojovat aerobním cvičením.
8.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně
Po přesednutí v Dubaji konečně míříme na australský kontinent. Abychom to neměli tak jednoduché, čeká nás hraniční kontrola. Na zádrhely v ní se podíváme v dnešním díle, kdy si povíme i o prvních australských kilometrech na silnici.
1.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala