www.relaxuj.cz
>

Očistěte svůj organismus

Očistěte svůj organismus
, , článek
Staří jogínové již od nepaměti používali techniku dokonalé očisty celého těla, s názvem šankprakšalána. Tato procedura je složena z pití slané vody a jednoduchých pohybů, které vám zaručí silný a rychlý vyprazdňující efekt. Tak se velmi efektně organismus zbaví nahromaděných škodlivin, a vy se budete cítit naprosto jedinečně.
K oblíbeným
reklama

Čeho očistou dosáhneme?


Zlepší se vám stav pleti, projasní se vám mysl, zbavíte se veškerého napětí, posílíte jaterní činnost a upravíte zažívání. Mimo to se budete cítit velmi lehce a svěže. Očista trávicího traktu je i výborným startem při nejrůznějších očistných kúrách či redukčních dietách.


Začínáme…


Šankprakšálánu je nejlepší si naplánovat například o víkendu, kdy nemáte shon a nemusíte opouštět dům či přijímat návštěvy. Dva dny před touto detoxikací je dobré konzumovat pouze lehká, nejlépe zeleninová či obilninová jídla. Celá procedúra netrvá déle než dvě a půl hodiny. Začneme ji tím, že si připravíme dva a půl litru teplé vody (kolem 40 stupňů Celsia) a dvě a půl lžíce mořské soli, nejlépe v bio kvalitě. Vše smícháme a můžeme začít s očistou!

Vypijeme dvě sklenice slané vody a zacvičíme si postupně níže uvedené cviky. Potom zase vypijeme další dvě sklenice a cviky zopakujeme, takto pokračujeme do konečné spotřeby přichystané slané vody. Mezitím již postupně navštěvujeme toaletu až do doby, kdy z nás nezačne vycházet voda tak čistá, jakou jsme průběžně vypili. Asi dvě hodiny po této očistě je dobré sníst dvě a tři lžíce lněného semene (obalí střeva ochrannou sliznatou vrstvou), které zapijeme třemi dcl čisté neperlivé vody a následně můžeme sníst například zeleninový vývar či vařenou rýži, pohanku nebo celozrnné těstoviny. Já v tento den vždy držím celkový půst, piji pouze čistou neperlivou vodu.

Setkala jsem se i s lidmi, na které první aplikace této kúry nějak nezabrala. Doporučila jsem jim tedy tento postup zopakovat následující den, kdy již žádný nezůstal bez odezvy.


Cviky


  • Postavíme se vzpřímeně, mírně rozkročíme nohy, propleteme si prsty obou rukou, dlaně otočíme směrem vzhůru a vzpažíme. Potom se mírně ukloníme doprava a následně doleva. Na každou stranu čtyřikrát. Takto provedenými pohyby otevřeme vrátník žaludku a voda se dostane i do dvanácterníku.
  • Opět stojíme vzpřímeně, nohy máme rozkročené asi na čtyřicet centimetrů, levou ruku horizontálně natáhneme tak, aby se ukazováček a palec dotýkaly pravé klíční kosti. Následně otočíme trup a nataženou ruku dáme co nejdál, kam nás to pustí, očima sledujeme konečky prstů. Plynulým pohybem se vracíme a ihned se přesuneme na druhou stranu. Provádíme zase čtyřikrát na každou stranu. Musíme si dát pozor, abychom jsme se neprohýbali v křížích. Tento cvik nám nažene vodu až do tenkého střeva.
  • Lehneme si na břicho a ruce si položíme strčené vedle těla, dlaně směřují k obličeji a opřeme se o ně. Chodidla máme od sebe na šířku asi patnácti centimetrů, špičkami se zaklesneme do podložky. Následně pomalu zvedáme trup (jako při pozici kobra), tudíž se dotýkáme podlahy pouze dlaněmi, koleny a špičkami prstů na nohou. Ramena tlačíme směrem dozadu. Zůstaneme v této pozici a otáčíme postupně hlavu a trup na levou a následně pravou stranu, až spatříme opačnou patu. Nezastavujeme se, pohyby plynule navazují jeden na druhý, provádíme opět čtyřikrát na každou stranu.
  • Poslední cvik z této série provádíme následujícím způsobem. Pomalu se přesuneme do podřepu, nohy si položíme od sebe asi na šíři třiceti centimetrů, paty jsou u vnější strany stehen, nesmí být pod hýžděmi. Ruce si položíme na kolena, dále otočíme trupem a pravé koleno přitiskneme na podložku před levé chodidlo. Dlaně střídavě levé stehno tlačí k pravému boku a pravé stehno k levému boku tak silně, abychom vždy zatlačili půlku břicha a tlusté střevo. Opakujeme opět čtyřikrát na každou stranu. Tento cvik pomůže vodě, aby se dostala do tenkého střeva.

Tyto cviky jsou naprosto nenáročné, jsou tedy vhodné i pro méně zdatné jedince a seniory.

Tato procedura by se měla provádět alespoň dvakrát do roka, na jaře a podzim. Já osobně ji provádím každý měsíc při úplňku a musím přiznat, že se cítím skvěle. Nemám problémy s nadváhou, špatným zažíváním, kožními neduhy, dokonce se mi výrazně zlepšily projevy alergie a astmatu.

Titulní foto: www.dreamstime.com
Nejnovější články
Infrasauna v bytě: relax, který si můžete dovolit Infrasauna v bytě: relax, který si můžete dovolit
Po celodenní aktivitě si zasloužíte chvíle odpočinku. Skvělým způsobem, jak relaxovat, je saunování. Pozitivní účinky termoterapie jsou totiž všeobecně známy. A takovou relaxaci si můžete dovolit díky infrasauně i v pohodlí svého domova.
Včera, inzerce, PR článek
Milujete potápění? Polsko otevře nejhlubší bazén na světě Milujete potápění? Polsko otevře nejhlubší bazén na světě
Chcete se potápět, ale exotické destinace jsou pro vás příliš daleko? Pak pro vás mohou mít v Polsku řešení. Otevřou zde totiž nejhlubší bazén na světě. Jmenuje se Deep Spot a nabídne rekordní hloubku až 45 metrů.
18.3.2019, článek, Milan Šurkala
Měsíc na Bali: Vánoce v Padangbai Měsíc na Bali: Vánoce v Padangbai
Po necelých pěti dnech jsme opustili Canggu, kde se nám zkrátka nelíbilo, a přesunuli jsme se na jihovýchod ostrova do přístavu Padangbai. Ten je vyhlášený především krásnými potápěčskými lokalitami.
11.3.2019, článek, Jana Bártová
Být při práci kreativní? Údajně byste neměli poslouchat hudbu Být při práci kreativní? Údajně byste neměli poslouchat hudbu
Pokud při práci rádi posloucháte hudbu a jde o práci kreativní, možná byste měli zvážit, zda při ní poslouchat hudbu nebo nikoli. Vědci z několika univerzit totiž nově tvrdí, že poslouchání hudby negativně ovlivňuje verbální kreativní výkony.
5.3.2019, článek, Milan Šurkala
Vědci potvrdili svalovou paměť. "Use it or lose it" neplatí Vědci potvrdili svalovou paměť. "Use it or lose it" neplatí
Posilujete a bojíte se toho, že když na chvíli přestanete, veškerá snaha přijde vniveč? Vědci tvrdí, že známé pořekadlo "use it or lose it" zas tak úplně neplatí a opětovné posilování bude jednodušší, než by se mohlo zdát.
27.2.2019, článek, Milan Šurkala