www.relaxuj.cz
>

Jen jeden den

Jen jeden den
, , článek
Máte za sebou těžký pracovní den, padla na vás zimní únava, anebo máte jen neodbytnou chuť nic nedělat? Pokud jste alespoň jednou přikývli, potřebujete "dobít baterie". Jak získat energii a sílu do další práce? V těchto případech káva ani Red Bull dlouhodobě nepomáhají. Nic naplat, nejlepším lékem je odpočinek. Proto i když zrovna nemáte horečku, jednou za čas si jej dopřejte a vezměte si v práci volno!
K oblíbeným
reklama

Naplánujte si svůj den D


I když se improvizace opravdu cení a kdo ji ovládá, zaslouží si velké uznání, ne každý je ji schopen aplikovat v rámci svého časového harmonogramu. Proto si nejlépe vyberte den, kdy pro vás bude nejméně stresující vystoupit z hektického tempa, které denně válcuje vaše tělo i duši. Je paradoxní, jak jsme zvyklí se připravovat na složitý pracovní týden, vyvinout téměř nadlidský výkon a čerpat z těch úplně posledních rezerv. Ale připravit si den volna, který si opravdu užijete bez jediné myšlenky, že něco někde nefunguje? To už tak běžné není.


Rušiče odpočinku pošlete do práce


Jistě by bylo skvělé odjet na tři dny někam pryč, ale to si každý z nás jen tak nemůže dovolit. Na doplnění těch „úplně posledních rezerv“ tak mnohdy musí stačit třeba jen jediný den, a ten musíte využít doslova do poslední vteřiny! Rodinné či jiné příslušníky pošlete na hokej, do kina nebo do práce, prostě to zařiďte tak, aby se kolem vás rozhostilo ticho a mír. Na jídlo si připravte (nebo nechte z nedaleké restaurace poslat) něco lehkého, ale dobrého. Něco, co obsahuje vitamíny, vlákninu i bílkoviny - jako jsou například kuřecí medailonky se salátem.


Relaxace v koupelně


Relaxační atmosféru u vás doma krásně navodí kombinace horké vody, levandulového oleje do koupele, mihotavé světlo svíček a klidná hudba. Položte se do vany a uvolněte všechny svaly zad a nohou. Zavřete oči a pouze vnímejte zvuky a vůni bez toho, že byste museli myslet na to, co všechno vaši podřízení pokazili, kde se toulá vaše dítě či jak dlouho již máte ten bílý jogurt v ledničce.


Příjemně osvěžující masáž


Přibližně po patnácti minutách horká voda vychladne, takže ji vypusťte a několikrát se zhluboka nadechněte, než na sebe pustíte proud studené vody ze sprchy. Střídejte teplou a studenou vodu v kratších intervalech a během toho masírujte své stehenní svaly a lýtka. Pravděpodobně se vám mírně zrychlí tep a také rozproudí lymfa.


"Nohy na stůl"


Bílá barva působí uklidňujícím a čistým dojmem, proto při návštěvě hotelů a lázní máte velice často k dispozici měkké osušky, do kterých je možné se po utření zabalit. Pokud takovou osušku doma nemáte, pořiďte si župan. Už to dávno není jen oděv, ve kterém byste se předváděli pouze na chodbách nemocnic, ale stal se rovnocenným prvkem oblečení, který doma opravdu využijete. Neméně důležité je mít, jak se říká, nohy v teple, proto si připravte teplé vlněné ponožky a po důkladném vysušení chodidel – opravdu důležitá jsou místa mezi jednotlivými prsty, kde se nejvíce daří všemožným plísním - si je natáhněte a už z principu si položte takzvaně „nohy na stůl“.


Foto: Dreamstime.com


Pozvedněte své sebevědomí krásou


Pokud jste se rozhodli věnovat SVŮJ den také péči o zevnějšek, po koupeli je na to nejvhodnější doba. Vytrhat obočí, nanést pleťovou masku, odbarvit knírek a upravit nehty. Mentálně si u této činnosti jistě odpočinete a zároveň to prospěje i vašemu sebevědomí.

Velkou část kosmetických produktů mohou nahradit suroviny z vaší kuchyně. Například olivový olej je skvělý na vysušené vlasy, jogurt s okurkou zase na pročištění a zklidnění pleti. Také heřmánkový čaj se může použít jak na vlasy, tak i na pití.


Dopřejte si masáž nohou


Nesmírně příjemná a uklidňující je masáž nohou. Dopřejte si ji sami nebo o ni požádejte milujícího partnera. Chodidla by měla být masírována jemným krouživým pohybem celá, tudíž i nárt, pata, jednotlivé prsty i Achillova šlacha. Na určitých bodech, zvlášť tam, kde máte přirozené mozoly, je nutné víc přitlačit a také na některých místech déle setrvat.

Kompletní masáž nohou by měla trvat asi tři čtvrtě hodiny. Pak se vaše nohy budou cítit jako peříčka. Na trhu se prodává celá řada účinných krémů, které zvláčňují kůži a navíc jsou doplněny o vonné esence, které chodidlo příjemně chladí. Jeden z obzvláště kvalitních přípravků nabízí například kosmetika Vichy.


Spánková terapie zklidní vaši mysl


Uvolnění těla i duše - tak by mělo znít heslo vašeho relaxačního dne. Je ovšem pravdou, že duše se uvolňuje mnohem složitěji než tělo. Pokud máte namožené svaly, můžete si domů zavolat maséra nebo je uvolnit cvičením jógy či Pilates. Pokud vás ale z nějakého důvodu bolí duše, ač toto spojení zní jakkoliv divně, její rehabilitace je mnohem složitější a rozhodně je v tomto případě lepší vyhledávat aktivity, které vás více rozptýlí.

Pokud právě řešíte složitý problém a jeho řešení vás stále nenapadá, je tu pro vás malá rada: „Ráno je moudřejší večera.“ Toto podivné pořekadlo je skutečně pravdivé. Spánek je zázračný lék a jednou za čas není od věci si dopřát takzvanou spánkovou terapii. Normálně spíte šest až osm hodin? Běžte si lehnout i na dvě hodiny odpoledne. Na oči si nasaďte klapky, zatáhněte žaluzie a pomalu uvolňujte své napětí. Začněte u konečků prstů, postupujte přes končetiny až k hrudníku. Dýchejte pomalu a myslete na něco, co vám činí radost.


Odpočinkem k radosti ze života


Odpočinek by se měl stát důležitou součástí vašeho života. Dovolenou byste neměli brát jako povinnost někam jet, něco dělat. Dovolenou a chvíle volna byste si měli maximálně užít, protože pokud si nedokážete užít odpočinek, těžko vás může bavit práce. Dopřejte sami sobě občas ten drobný luxus a ukliďte si věci okolo sebe i v sobě, lehněte si do vaší vany a odpočívejte. Život je pak hned radostnější.

Titulní foto: Daniel Sroga
reklama
Nejnovější články
Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru? Vztahová koučka: jaké je seznamování v době koronaviru?
Podle psychologů může být samota nebezpečná, ale to nám asi dochází všem. Člověk je vztahová bytost. Pandemie může naše vztahy ale paradoxně dokonce posílit a pomoci nám najít životního partnera.
13.4.2021, článek, Pavlína Uhrinová6 komentářů
Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku Všeho s mírou: fitness trackery mohou negativně ovlivnit psychiku
I mnoho dobrého škodí. To je všeobecně dobře známá věc a znovu ji potvrdila i studie od Digital Health Generation. Ta zjistila, že zejména mladiství jsou náchylní na obsedantní chování v důsledku používání fitness trackerů.
29.9.2020, článek, Milan Šurkala3 komentáře
Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci Aerobním cvičením proti Alzheimerovi, potvrzují vědci
S vyšším věkem přichází i různé neduhy a člověk by se měl snažit proti nim bojovat. Jedním z problémů je zhoršující se výkon paměti a v horším případě i Alzheimerova nemoc. Dá se proti ní ale bojovat aerobním cvičením.
8.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně Západní Austrálie: hraniční kontrola a první kilometry na opačné straně
Po přesednutí v Dubaji konečně míříme na australský kontinent. Abychom to neměli tak jednoduché, čeká nás hraniční kontrola. Na zádrhely v ní se podíváme v dnešním díle, kdy si povíme i o prvních australských kilometrech na silnici.
1.6.2020, článek, Milan Šurkala
Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji Západní Austrálie: s leteckou zastávkou v Dubaji
Vydali jsme se na další velkou cestu, se kterou se s vámi podělíme a přidáváme ji jako tip i pro vaši dovolenou. Tentokrát to bude opomíjený západ Austrálie. Cesta tam je ale dlouhá, a tak si uděláme několikahodinovou leteckou přestávku v Dubaji.
7.8.2019, článek, Milan Šurkala