Pokud chcete svému tělu po ránu opravdu prospět, zkuste snídat obilé kaše. Lze je připravit jako velmi chutný a zdravý pokrm bohatý na vitamíny a stopové prvky. A proč si raději pohodlně nekoupit dva rohlíky? Je pravda, že kalorická hodnota obou pokrmů je zhruba stejná. Ovšem mletím na bílou mouku se ze zrna odstraňuje 86% manganu, 78% zinku, 68% mědi, 90% kobaltu. Celozrnný pokrm obsahuje 5x více hořčíku, 3x více fosforu, 3x více zinku a 2x více mědi.



"© Foto: Marlena Zagajewska | Agency: Dreamstime.com"

Spolehneme-li se na tradici čínské medicíny, vězte, že snídaně, by měla být složena z potravin typu "jin" - sladší, obilná, s více tekutinami. Zcela nevhodné jsou v tuto dobu "jang" potraviny jako maso či vejce.


Obilné vločky

Vhodným a velmi jednoduchým pokrmem je kaše z obilných vloček - můžou být ovesné, žitné i pšeničné, to je základ, který lze podle chuti a fantazie obohacovat o sladké i slané poživatiny. Příprava vám nezabere déle než deset minut, s ohledem na ranní shon je samozřejmě ideální uvařit kaši den předem.


Kaše z obilných vloček

Ingredience (pro 1 osobu):

Základ:
Vločky nasucho opražíme a zalijeme vodou. Na zjemnění můžeme přidat trochu mléka. Přidáme ingredience dle chuti, případně vodu, a vaříme do zhoustnutí asi 5 - 8 minut.

Sladká varianta:
Do kaše můžeme přidat rozinky, mandle, med, ořechy, nastouhané jablko, banán, skořici atd.

Slaná varianta:
Kaši lze dochutit také o sůl, osmahnutou cibulku, pažitku, možské řasy, zrna kukuřice, nastrouhanou zeleninu, sýr tofu nebo vegetu.

Dobrou chuť!

Použitá literatura: JONÁŠ, J.: Křížovka života. Praha, Dialog 1990.
"© Titulní foto: Cristian Nitu | Agency: Dreamstime.com"







Pokud chcete svému tělu po ránu opravdu prospět, zkuste snídat obilé kaše. Lze je připravit jako velmi chutný a zdravý pokrm bohatý na vitamíny a stopové prvky. A proč si raději pohodlně nekoupit dva rohlíky? Je pravda, že kalorická hodnota obou pokrmů je zhruba stejná. Ovšem mletím na bílou mouku se ze zrna odstraňuje 86% manganu, 78% zinku, 68% mědi, 90% kobaltu. Celozrnný pokrm obsahuje 5x více hořčíku, 3x více fosforu, 3x více zinku a 2x více mědi. "© Foto: Marlena Zagajewska | Agency: Dreamstime.com" Spolehneme-li se na tradici čínské medicíny, vězte, že snídaně, by měla být složena z potravin typu "jin" - sladší, obilná, s více tekutinami. Zcela nevhodné jsou v tuto dobu "jang" potraviny jako maso či vejce. Obilné vločky Vhodným a velmi jednoduchým pokrmem je kaše z obilných vloček - můžou být ovesné, žitné i pšeničné, to je základ, který lze podle chuti a fantazie obohacovat o sladké i slané poživatiny. Příprava vám nezabere déle než deset minut, s ohledem na ranní shon je samozřejmě ideální uvařit kaši den předem. Kaše z obilných vloček Ingredience (pro 1 osobu): Základ: 1/2hrnku vloček (ovesné, pšeničné, žitné) cca 3/4 hrnku vody Vločky nasucho opražíme a zalijeme vodou. Na zjemnění můžeme přidat trochu mléka. Přidáme ingredience dle chuti, případně vodu, a vaříme do zhoustnutí asi 5 - 8 minut. Sladká varianta: Do kaše můžeme přidat rozinky, mandle, med, ořechy, nastouhané jablko, banán, skořici atd. Slaná varianta: Kaši lze dochutit také o sůl, osmahnutou cibulku, pažitku, možské řasy, zrna kukuřice, nastrouhanou zeleninu, sýr tofu nebo vegetu. Dobrou chuť! Použitá literatura: JONÁŠ, J.: Křížovka života. Praha, Dialog 1990. "© Titulní foto: Cristian Nitu | Agency: Dreamstime.com"










Celozrnné obiloviny by měly tvořit základ našeho jídelníčku. Zkuste jimi nahradit pečivo, zvláště to z bílé mouky, která je ochuzená o veškeré minerály, vitamíny a vlákninu, kterou zrno obsahuje!








Plán - bez informací
ds_134521_3x2rw.jpg
Plán - bez informací
Zdrava_snidane__50.jpg
Plán - bez informací
Zdrava_snidane__30.jpg